Förbisedda tjejgrupper

Det finns många bra tjejgrupper men tyvärr har inte många lyckats slå igenom här i Europa. Därför kommer jag att tipsa om ett par bra grupper som jag tycker bör få mer uppmärksamhet och beröm.  



Girlicious är en popgrupp bildad av Robin Antin som också bildade gruppen Pussycat Dolls. Gruppen är mest omtyckt i Kanada men även i USA där de har sålt bra. De nuverande medlemmarna i Girlicious är Nichole Cordova, Chrystina Sayers och Natalie Meija. Min personliga favorit låt är ”Maniac” som påminner mig väldigt mycket om Sugababes, låten är fräck och snygg producerad. Det är en blandning mellan Sugababes och Paradiso Girls så därför kan man undra varför de inte spelas på svensk radio?

Olydiga Sverige!



The Saturdays är en brittisk tjejgrupp bestående av Frankie Sandford, Una Healy, Mollie King, Rochelle Wiseman och Vanessa White. I Storbritannien och Irland har de toppat listorna med hittarna ”Notorious”, ”Forever Is Over” och ”Missing You”. Gruppen har ännu inte slått igenom i Sverige vilket är synd eftersom de påminner mig om Spice Girls och jag tror att de hade kunnat toppa listorna om vi gav dem en chans.



Paradiso Girls var en tjejgrupp. Idén med gruppen var att ta sångartister från olika delar av världen. Chelsea Korka kommer ifrån USA, Aria Crescendo kommer ifrån Frankrike, Shar Mae Amor kommer ifrån Filipinerna, Lauren Bennett kommer ifrån Storbritannien och Kelly Beckett kommer ifrån Barbados. Deras debut singel var ingen annan än ”Patron Tequila” som har spelat på alla nattklubbar över hela världen. Tyvärr har gruppen splittrats och jag tror inte heller att vi kommer att få höra något nytt på ett bra tag från tjejerna.  


Kommentarer
Postat av: Becca

sv: länge sen ja va inne på bloggen nu..

allt bra med mej hur är det sj då`? :D

2011-06-11 @ 13:41:00
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: David

Hur är det med dig? Längesedan ju, hehe!:P

Bra grupper och låtar! Keep on going!

2011-06-11 @ 20:30:44
URL: http://piieceofme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0