Tillbaka för att stanna!

Hej guys!

 

Jag är tillbaka och denna gång är jag här för att stanna. Jag har varit dålig på att vara effektiv eftersom jag har haft mycket för mig och tyvärr har musiken fått ta ett avslag. Även om jag för tillfället är mer fokuserad på smink och mode, har jag fortfarande en stor passion för musik som inte alltid uppskattas, trött på tråkig radiomusik? Kolla hit då! <-

Genom att forma mina ståndpunkter när det kommer till musik kan detta få en gynnsam orientering i musik världen som förtillfället saknar det lilla extra i Sverige.

 

The X Factor

Kolla bara på musik programmet ovan, en stor musiktävling som kommit till Sverige men fick stora motgångar efter att ha valt helt fel artister och forum som enbart når ut till den uttryckslösa generationen som sällan kan bryta mot normerna. Om vi fortsätter så här kommer det bli svårt för artister såsom Vince Kidd, Marina And The Diamonds, Wynter Gordon, Natalia Kills m.m. att slå igenom i Europa och ha mottagande karriär.

 

Här kommer de låtar som har kommit ut sedan jag la bloggen åt sidan, men vill dela med mig om för att visa vad musik verkligen är.

 

Vince Kidd är ett nytt namn för många. Han upptäcktes i ”The Voice UK” och gjorde ett stort intryck redan första audition där han gjorde sin egen tolkning på Madonnas hit ”Like A Virgin”. Hans androgyna utseende fick mig på fall och han påminner mig om en ung David Bowie och dagens Adam Lambert som har slagit igenom stort tack vare hans stil och röst.

Jag hoppas verkligen att Vince Kidd blir ett välkänt namn eftersom jag finner hans stil att vara unik och fräsch.

 

Sick Love

Vince Kidds nya video är helt otrolig men jag måste säga att originalet är snäppet bättre. Det är så att de gjort en helt ny video till låten ”Sick Love” och fått in en rapp som är ett avslut på den resa man får följa. Även om jag gillar Lady Leshurr som är med i nya videon tycker jag att Vince Kidd klarar sig helt utmärkt ensam eftersom hans röst är gjord för låten. Jag kan tycka att det blir lite för mycket med Lady Leshurr’s vers som tar bort det goda i låten, om låten inte hade räckt till hade man kunnat ha med den extra biten som Lady bjuder på men som jag tidigare sa, så behövs det inte.

 

Med en gåtfull atmosfär fångar Vince Kidd en intensivitet som gör att man vill se mer av det äventyr som han välkomnar en till. Naturen har ett stor inflytande i videon där Vince Kidd står med sann inlevelse och delar med sig av sina innersta tankar och drömmar.

 

Bara jag som blev sugen på att ta ett bad och dela drömmar med Vince Kidd?

 

Vilken video är bättre? – Orginalet eller Färska?


Kommentarer
Postat av: F

Vilken bra låt!Håller med,orginalet var bättre men jag avstår från badet ;)

2012-11-07 @ 10:33:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0